ErgoInGhana.reismee.nl

Week 2 is een feit

Antere! (Good afternoon)

Zaterdagochtend waren we uitgenodigd door Martha om haar te helpen in het lees- en schrijfklasje. De kinderen wisten niet wat hun overkwam toen wij binnen kwamen en waren wat verlegen. Toen Martha ons had voorgesteld, liep het allemaal wel los. Ieder had zijn eigen groepje om de kinderen te begeleiden en te helpen met lezen. Nadien hebben we nog een groepsfoto gemaakt (waar wij precies iets te enthousiast voor waren).

Zondag hebben we de grote poets gedaan zodat de studenten van verpleegkunde aankwamen in een proper huisje. Na het settelen was de sfeer meteen in orde! ????????

Maandag was het weer werken geblazen. Lore heeft haar eerste individuele therapie gedaan met een zeer gemotiveerde patiënt. Waar we creatief zijn geweest met het materiaal.

De dag nadien werden we weer met onze beide voetjes op de grond gezet. We zijn op de verschillende afdelingen geweest met ,zingende, Eric, waaronder de afdeling met de brandwonden. Hierover hebben we toch even ons hartje moeten luchten in het huisje.

Woensdagavond hadden we na een zware stagedag niet zoveel zin om te koken. We zijn dan ook bij een lokaal restaurant gaan eten. Tegen onze verwachtingen in hebben we jammer genoeg geen taco's gevonden in het restaurant 'Tacorobama'. De lokale gerechten vielen bij sommige meer in de smaak als bij andere.

Donderdagavond zijn we na een gezellig terrasje vol backstreet boys en Beyoncé terug gegaan naar het huisje. Door het opsplitsen in de taxi's (met iemand in de koffer) kwamen we tot besef dat we geen sleutel hadden. Het klimmen over de muur was niet voor iedereen weggelegd. De lenigheid werd hier getest !

Ons eerste gesprek voor het project 'occupational health and safety' verliep zonder airco, zweten geblazen dus! ????

Ons weekend bestaat uit manden vlechten en varen op de krokodillenrivier. Maar eerst gaan we ons weekend goed inzetten in de rooftop bar.

We will keep you posted ????