ErgoInGhana.reismee.nl

De eerste stageweek is een feit

De eerste stageweek zit erop !

We werden meteen in het diepe gegooid door de kinesisten van het revalidatiecentrum. We werden meteen alleen gelaten met een patiënt, dit was wel even schrikken. Nadien hebben we zeer veel informatie gekregen over de verschillende handelingen die ze uitvoeren.Eens we thuis (stikkapot) aankwamen, kwam de chefkok in sommige naar boven. Met als gevolg dat we heerlijke spaghetti met kaassaus hebben gegeten. Ons buikje zat alvast goed vol.

De tweede dag (woensdag) hebben we geholpen en de verschillende therapieën geobserveerd. Vanaf 12 uur is er ruimte voor de intakegesprekken. Hier werd ons gevraagd om een assessment te maken en een plan uit te stippelen voor een man met een spasme in zijn rechterarm door een CVA. Dit was voor ons beide de eerste keer dat we een arm mochten mobiliseren (na uitleg van de kiné natuurlijk).Die avond hadden we niet veel zin om te potteren in de keuken, dus zijn we maar gaan uiteten bij Wooden. Hier koos Lore voor een lekkere, maar zeer pikante, pizza ! Ja wij gaan pizza eten in Afrika

Donderdag was een zeer spannende dag. We mochten helpen in de clubfoot clinic. Hier worden de klompvoetjes van de kindjes verzorgd en ingegipst. We werden eerst overrompeld door een hele uitleg over klompvoetjes en de behandeling ervan. Hier schrokken we wel even toen we het eerste kindje hadden behandeld. We waren beide zeer trots op ons eerste gipsje ! 's avonds was er opeens de ingeving om frieten te maken, deze waren niet te vergelijken met die van België !

Vandaag was een zeer rustige dag in het revalidatiecentrum. We hebben vrouw ontmoet die graag terug als een vroedvrouw zou willen werken. Wij gaan ons best doen om haar zoveel mogelijk te helpen ! We hebben al enkele leuke ideeën.
Ook krijgen we de kans om mee te denken over het ontwerp van een brace voor een vrouw met nog een onbekende diagnose.

Nu is het tijd om te ontspannen (na het nodige schoolwerk) !

Tot snel en een fijn weekend !