ErgoInGhana.reismee.nl

Mole national Park - Independence day

Hello !

Onze vrijdagochtend begon met een bezoek aan de universiteit en het Tamale Teaching Hospital, samen met Vivian. Hier kregen we een eerste beeld van onze stageplaats en de aanwezige therapiematerialen.
Nadien hadden we een verassing gepland voor het jarig jopje (Sophie). We zijn vertrokken richting Mole national Park met de taxi. Eens aangekomen was het genieten van een lekkere sangria.

Zaterdagochtend begon onze wandelsafari om 06:45. Het eerste anderhalf uur hadden de dieren hun wekker nog niet gezet. De hoop werd klein, tot dat een olifant verscheen in de bosjes. Ook vele antilopen waren al wakker en in de verte konden we aapjes zien ontwaken. Na deze wandeling deden we een welverdiende plons in het zwembad ! Hier hebben we dan ook enkele uren vertoefd, met als gevolg dat er een paar kreeftjes ontstonden. Uiteindelijk kregen we een aanbieding om een Night safari te doen, en deze hebben na lang beslissen ook aangenomen, in de hoop meer beestjes te zien. We hebben vele bush babies (zoek maar op) en antilopen gezien, de hoop op een hyena was groot, maar helaas...

Zondag hebben we de trotro (het openbaar vervoer) genomen richting Tamale. Deze zijn echter niet zo veilig als in België, de achterste bank schoof telkens meer naar achter als een koffer werd weggenomen. We zaten dus bijna half uit de auto. De autorit was zeer heet, dus hoopte we op een verfrissende douche bij thuiskomst. Jammer genoeg had het water er geen zin in. Het douchen met een emmer is dan ook een nieuwe ervaring.

Vandaag is het een feestdag, namelijk Independence day. We zijn richting independence square gegaan waar al het volk samen kwam. Hier hadden we touche bij de vele kinderen die een foto met ons wouden.

Morgen begint het echte werk...

Tot snel !