ErgoInGhana.reismee.nl

Manden, krokodillen en veel zweet

Vrijdagavond hebben we een stapje in de Ghanase wereld gezet. We ebben locals leren kennen en we hebben vele tips gekregen over de plaatsen die we zeker moeten zien. We hebben een danske geplaceerd, maar we konden niet tippen aan de Afrikaanse moves. We hebben de brommertaxi naar huis genomen om goed uit te waaien.

Zaterdagochtend moesten we vroeg uit de veren om naar Bolgatanga te vertrekken. Na een rit van 2,5u,in een busje met beperkte beenruimte, hebben de culturele markt en het museum bezocht. Nadien hebben we onze toch verder gezet richting Sirigu. Hier hebben we tot onze verbazing zeer kleine 'manden' gevlochten, en hebben we vele uren aan besteed. Na het lekkere avondeten, is de avond nog heel gezellig geworden met het spelletje 'hints'.

Zondag stond crocodile pond en het slavenkamp op de planning. We hebben samen met de krokodillen geposeerd op de foto, maar geen zorgen, we hebben al onze ledematen nog ! Het slavenkamp was een ingrijpende ervaring door de vele verhalen die werden verteld. Dankzij de drummers, drummend op een steen, kregen we de liederen van de slaven te horen.

Na een vermoeiend weekend stond de 3e stageweek voor de deur. Dinsdag hebben we met de kindjes doorgebracht. Hier hebben we veel bijgeleerd over de behandeling van baby'tjes en hun reflexen.

Ons Lore is vandaag het jarig jopje en dit wisten ook de fysiotherapeuten in het centrum. We hadden dan ook niet verwacht dat ze een, zeer lekkere, cake ging krijgen ! Nadien volgden velen vragen over hoe we een verjaardag vieren in België.

Byeee!