ErgoInGhana.reismee.nl

Rotsen, aapjes, watervallen en een leuke stageweek

Zaterdag waren we vroeg uit de veren om een avontuurlijk weekend te beleven. Na een lange rit met vele slaperige gezichten, kwamen we aan in Tanoboase. Daar zijn we als echte avonturiers over en door rotsen geklommen. Met hier en daar een pauze om op adem te komen (en natuurlijk ook foto's te maken). Deze adembenemende uitzichten hebben ons even het zwijgen opgelegd. Na de (minder elegante) afdaling hebben we onze reis verder gezet naar het klooster in Kristo Boase om onze hongerige buikjes te spijzen. We hebben daar genoten van een gezellige picknick in de mooie natuur van de kloostertuin. We eindigden onze dag in het Hand in Hand project. Hier hebben we kunnen spelen met kinderen met een mentale of fysieke handicap. Ook een bezoekje aan het winkeltje met de zelfgemaakte souvenirs kon er niet aan ontbreken.

Na een lekker ontbijtje op zondag gingen we naar onze natuurlijke habitat, het apendorpje, in Boabeng. In dit dorpje leven de mensen en de apen in harmonie samen. Samen met de gids zijn we op pad gegaan door het bos om de unieke verhalen over het dorp te beleven en ontdekken. Door de gekochte bananen en nootjes, konden de aapjes geen afstand van ons nemen. Nadien zijn we lekker gaan ontspannen bij de Fuller Falls. Hier hebben we natuurlijk ook aan ons kleurtje gewerkt.

Eens terug in het huisje, was het weer tijd om contact op te nemen met het thuisfront.

Om voor wat afwisseling te zorgen tijdens onze stage, hebben we een bezoek gebracht aan de Yumba special school. Deze school biedt onderwijs aan kinderen met het syndroom van Down, cerebrale parese en lichte tot ernstige mentale retardatie. Hier hebben we veel gespeeld met de kinderen en ook de kans gekregen om zelf les te geven aan de kinderen. Zonder ondersteuning van de leerkracht, was dit echter niet gelukt door de taalbarrière.

Zo, onze week zit er weer op. We gaan een rustig weekend tegemoet met een bezoekje aan het leesklasje van Martha.

Haddig !!